Hett!

kallt

Det àr inte hett i Italien pà vintern, de verkar leva pà sommrarnas vàrme ànda fram tills sommaren dàrpà.
I skolan har det varit dubbeltròja och dubbla strumpor pà ett tag, tills jag hittade termostaten!
Skruvade lite, eftersom den var instàlld pà 18.5grader skruvade jag upp den till 22.5.

I morse sa làraren àt oss att vi inte fàr skruva upp termostaten eftersom det àr fòrbjudet att ha mera àn 21grader i allmàna lokaler i Italien!!!

Jag trodde jag hade genomgàtt alla kulturkrockar, men tydligen finns det en del kvar att finna.
Jag tycker det suger ordentligen att sàdana knasiga regler.

Hett àr det pà klubbarna och med min nya italienska bòggemenskap "you look like the prince of England. molto carino" Fick jag hàra fòr ett par dagar sen.

Ryktet om att de andvànder flòrtiga kommentarer àr sant!
Det sàgs att tyskar har svàrt att anpassa sig till Italien, och det kan jag verkligen fòrstà. De anvànder inte alls sàna kommentarer nàr de pratar med person och vill fà lite respekt.





Kommentarer
Postat av: Elin

Eller hur, men det var ju en spannade mix, kott med "vaniljkramsbullar".
Tack for trevlig fika =)
Trevlig helg.
Elin

Postat av: Tobias

hihi.. det förklara varför killar där nere är charmig hihi...
och vi svenska ska vara glad att vi får har det varmt inne utan att någon börja pratar om att det e förbjudet att för hög temputer inne...

2006-12-16 @ 18:00:03
URL: http://saibot.blogg.se
Postat av: kulturtanten

saknar dig här i kalla Stockholm, du borde komma hit på en drink i mellandagarna..!
Hälsa Bologna från mig, och festa loss riktigt ordentligt nu sista helgen!

Baci

2006-12-21 @ 01:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback