Saknadens kluvenhet

Jag har saknat en riktigt god latte på Bara Vara i Örebro, det måste vara ett av de bästa kaféerna i landet. Saknat billig och bra sushi från eastwest sushi. Har bara hittat ett bra sushistället i Bologna, costa tropo tyvärr.

Saknat min familj, och mina vänner har jag inte ens hunnit träffat eftersom jag kom kvällen till den 24december.

Nu ska jag på lunch, självklart är jag försenad, 9veckor i Italien gjorde sitt, tiden är inte lika exakt längre, måste kanske lära mig att anpassa mig mellan dessa två länder. Jag kommer hur som helt att komma försent till lunchen idag, får öva på den en annan dag.

Vad saknar jag i Bologna då??? Det blir såklart böggänget, Marlene, alla människor som går långsamt på gatorna och som jag blir så sur på, discofjollorna, sicilianare som pratar om hur bra Palermo är, egentligen. Utflykterna på helgerna med snyggingen och de som jobbar i supermercaton som känner igen mig när jag köper fisk och frågar om jag ska ha lax igen. Blir man någonsin stammis på sin lokala ica??? tror inte det.
Saknar också bögen och hans kollegor som jobbar på min stammisbar, där jag dricker ett par kaffe i veckan.
Mina saknadskänslor är klyvna.

Så är det att resa och bo på andra länder, det som blivit rutin bryts så lätt mot det som tidigare varit vardag. twin towers

Kommentarer
Postat av: Marlene

hej vännen!! gud vilken fin bild av Bologna...längtar tillbaka!!! jag känner precis som dig...även jag är lite mer relaxed...tider...vad spelar det för roll...man har ju hela livet på sig, eller hur?! Skönt att vara hemma och träffa brorsan...men han försvinner ju snart tillbaka till sitt, så var ska jag ta vägen...Italien? puss och kram och god jul!

2006-12-28 @ 01:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback