"Jag gör bara mitt jobb"

poliserpolis med bil
Polisen har fullt upp om dagarna


Ett par dagar sen satt jag och en kompis från skolan på ett café som har gratis uppkoppling mot att man köper något att förtära. Vilket vi gjorde, jag brukar eller snarare brukade gå dit eftersom då kunde jag sitta med internet och göra allt det man kan göra där samtidigt som jag kunde få mig en kopp caffè eller ett glas vin.
Fast sist jag var där beställde jag 1 caffè för 2.5€, innan jag beställde bad jag baristan att skriva ut ett internetkvitto med password och användarnamn, bad om en timme, men fick 30min. När tiden som jag trodde var en timme gick ut efter 30min bad jag honom skriva ut 30min till eftersom jag hade bett om det. Servitören kommer tillbaka snabbt och säger att baristan säger att man måste beställa något mera för en caffè räcker bara till 30min.
Gick till baristan och berättade att jag fick min tidlapp INNAN jag beställde vad jag ville ha, så hur kunde han veta att jag bara skulle ha en caffè.

Det hela slutade med att jag betalade en överdyr caffè, som annars kostar ca 1.2€ på övriga ställen, och gick därifrån med väl visande attityd om att jag aldrig kommer att återkomma dit igen.
Han gjorde bara sitt jobb, men dagen innan gick det bra att sitta 1timme för 1kopp choklad.
Jag trodde det var viktigt att behålla stamgäster, även i Italien.

Med kommentaren "jag gör bara mitt jobb" kan man komma långt. Titta på poliserna som står och "jobbar" på bilderna ovan, det är inget jag sprungit och letat efter, så ser det för det mesta ut här.

I helgen gick jag förbi minst 45carabinieris (en slags polis) som hade samlats i mindre klungor och samtalade, synd att jag inte hade kameran med mig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback