Milano

Milano 4Milano 3Milano 2Milano 1Italien har ett slags kvittosystem. När du köper något i en bar, på ett café så får du ett kvitto, antingen betalar du när du beställer det vid en bar direkt, eller om du sitter ner tar du kvittot med dig till kassan. På pubar och klubbar verkar systemet vara att du får ett stämpelkort som de antingen gör hål i eller stämplar med bläck efter hur mycket du dricker.
Jag frågar mig själv, varför krånglar dom till det? Det är klart att folk som inte har koll kanske dricker mera eftersom de inte vet hur mycket de far betala, eller är det av en slags tratition av att använda lappar och kvitton i detta land? Sen tidigare visste jag att man måste behålla kvitton minst 300meter fran affären, annars kan man bli gripen av polisen for att inte ha behållit kvittot, har även hört att som man utländsk måste behålla kvittona tills man åker ut ur landet. Jag säger bara  2 saker. Omodernt värre och varför?


För ett par dagar sen var vi i Milano, turistade rätt mycket. Men kanske mest imponerad var jag över Armanis shoppingcenter, en gigantisk flaggskeppsbutik med ALLT i armanistyle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback