Vattenköpet

1 nov Bologna 51 nov Bologna 41 nov Bologna 31 nov Bologna 21 Nov Bologna 1

För ett par dagar sedan tog vi en promenad upp på berget. Jag och mina flatmates. Först åkte vi bil, sen gick vi upp, genom 660 arkader och minst ett par hundra meter i fallhöjd. Efteråt kändes det som om vi hade bestigit ett Eifeltorn, Marlene visste det speciellt eftersom hon hade gått upp för det i högklackat. Denna gång var hon förståndig att ta på sig sneakers.
Ross, vår australiensare som en gång i tiden var bland de top 60 i världen på någon form av simning, och självklart har bättre kondition än någon annan jag någonsin mött tog vandring upp som vilken träning som helst.
Jag kommer nog aldrig mera gå upp för det där berget igen, har gjort det en gång och det räcker, så kul var det inte.

Igår var vi och storhandlade till hushållet. Ross kom ut med två kassar, jag och Marlene kom ut med 7kassar mat, och 54 liter vatten. Det kommer nog att räcka ett tag.

Vi lagar mycket mat hemma, men igår hittade vi La cantina, universitetsmatsalen, med mat som kostar 1/3 av priset på andra billiga restauranger och som smakar riktigt bra, dessutom får man mixa hur man vill, primi piatti, secondi piatti dolce osv.

Kommentarer
Postat av: citronmuffin

å min söta vän. jag är såååå avundsjuk på dig att det inte finns! så jag shoppar för att döva mitt saknande hjärta.

Postat av: Ida

Det är bra att du tränar lite! hehe. ;-)
Saknar dig!!!!

2006-11-04 @ 17:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback