Första dagen. En ny blogg föds

Flowerboy i Berlin
Fotograf:
http://www.flickr.com/photos/egolego/

Min första kulturkrock i Italien mötte jag igår. Det var när vi skulle ut från klubben "Lobby" då jag insåg att jag skulle få betala 15€ bara för att ha gått in och tillbringat några trista minuter till Italienska discohits från 70 och 80-talet. Marlene fick betala 8€ för 3drinkar och inträde. Min första tanke var att det måste ha blivit fel i de klippkorten de använder när man "checkar ut" från klubben. Jag frågade hon som satt i entréen, varför jag fick betala mera, "you are a man, she is a woman" var svaret. Jag i min enfald trodde att detta var något som inte existerade. Blev arg, och gick därifrån med raska steg, hemåt med Ross och Marlene. Så länge man accepterar olika inträdespriser, olika priser hos frisörer, så kommer man också att få acceptera att kvinnor tjänar mindre och att de ska sköta alla hushållssysslor. Jag accepterar varken det ena eller andra, och blir lika arg varje gång jag möter något liknande. Jag är inte är vän av diskriminering.
Vad gäller musiksmaken så verkar det vara standard, de spelar mest 70 och 80-tals hits på de barer och klubbar vi besökt. "Best of Italo Disco vol 1-10" skivor körs kokheta i CD-spelarna här.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh Calle jag saknar dig!

2006-11-07 @ 13:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback