Rimini

Rimini 5Rimini 3
Rimini 2Rimini 1
Rimini beach oktober 2006

För ett par dagar sedan tog vi tåget till Rimini, badade i det tomma havet. Den italienska semestern begränsar sig till några få sommarmånader och då är alla stränder fulla av galna italienare och italienskor. Men nu, en dag i oktober, då solen står högt och värmen upp luftentill svensk sommartempratur, då är det tomt.
Självklart passade jag på att ta en bad i det skummande havet.
Rimini 4

Igår var på på en bar/café. Rätt fint och inga lysrör i taket. Det serveras aperitivo, en slags buffé som alla får plocka av sålänge man köper något att dricka, trodde jag och Marlene. Men i slutändan så kostar kalaset 7€. Varför är det aldrig någon som berättar att de har helt annolunda system i Italien mot i övriga Europa?  Marlene som hade betalat sin dryck innan aperitivo börjat fick betala 7€ utan att få en dryck inkluderat, medan jag och Ross fick våra drycker inkluderade i aperitivopriset. Det var väl kulturkrock nr 2 härnere.Om man inte räknar med att vi betalar 4€ för en cola light på ett helt vanligt café med usel service ibland.
Idag var också första dagen i skolan, läxor sålart och vore det inte för Marlene så skulle jag nog inte bry mig så mycket om de där läxorna.
Ross är föresten en kille som bor i samma lägenhet som vi. Han är autraliensk/amerikan och tillhör den övre delen i samhället. Han är trevlig och vi har umgåtts en del med honom de senaste dagarna.

Kommentarer
Postat av: Nilsie

Fint!

2006-11-19 @ 16:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback