Sluta!

Sluta våldta kvinnor i Örebro om nätterna, ja sluta våldta folk helt och hållet!!!
Det är väl ingen som inte håller mig mig på denna punkt hoppas jag, förutom den som springer runt om nätterna och försöker hitta ett offer att dra in i en gränd.


Sluta sälja ut statens företag, sluta med det nu!!!

Vad är det för fel på folk??

Våldtäckterna både på kvinnor och på Sverige är vedervärdiga på olika sätt, olika känslor dyker upp men ilska är den största.


Säg mig, är du inte beredd att betala 35% av din lön som facket sett till att den är skälig för att du och dina barn ska kunna ha ett bra liv oavsett din familj har pengar eller ej för att du ska ha ett skydd om något händer dig eller dina barn eller dina grannar?
Det är jag.

Säg mig, tror du att skatten i andra länder där den sociala servicen är lägre har mindre skatt och att livet innehåller mera pengar?
I Italien är skatten högre och folk har mindre sociala förmåner, skyddet är inte lika stort.
Berlusconi och andra har våldtagit Italien, många är arga och irreterade, demokratin är/var hotad, ja kan man säga annat när karln äger majoriteten av tv-kanaler och tidningar i Italien, då är det lätt att få fram en bättre bild av sig själv än vad som är sant. Snudd på diktatur.

Men hur som helst, jag kan inte förstå varför vi i Sverige ska börja sälja ut våra statsägda företag, ger dom inte oss(svenska folket) pengar, kanske att skatten blir mindre genom att företagen tjänar pengar. Varför är det bättre att någon rik familj eller snubbe ska äga delar av vin och sprit och tjänar pengar och varför får inte staten äga hela.

Klart folk kan få tjäna pengar, vissa jobbar ju mera än andra och vissa har ju mera ansvar än andra, men att tjäna pengar på att staten säljs ut är en helt annan sak.

Italienare tycker vårt system i Sverige är så bra, sociala skyddsnätet, skolmat, arbetslöshetsersättning etc. Men jag förklarar, visst är det bra men det är på väg att försvinna, de stannar till med blicken och skakar på huvudet och säger " hur kan ett land som har fått det mesta att fungera gå och fel håll och backa bakåt?" Mitt svar blir  bara att jag inte vet varför det görs och jag vet inte vad jag ska göra för att få det att upphöra.

Frustrationen stiger när jag ser artiklar om hur det planeras att säljas ut

Kommentarer
Postat av: Tompa

Varför skall staten ägna sig åt sådant som oftast den privata marknaden är mycket bättre på att ägna sig åt? Är det bara för att dra in pengar till statskassan så är man helt fel ute. Det finns inget självändamål för staten att driva företag, framförallt inte företag som då inte heller konkurrerar med de privata företagen på lika villkor.

Varför skall jag betala så mycket i skatt? Staten tvingar på mig en paketlösning som jag måste acceptera. Sänk skatten och låt individen ta större ansvar för sin egen tillvaro. Sänk skatten och lyft över möjligheten för individen att själv välja vad han eller hon vill prioritera.
Slå ett slag för individens valfrihet! Stoppa statens överförmyndarskap! Varför tror man inte att var och en kan ta ansvar för sig själv?

2007-12-05 @ 20:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback