äventyret i bergen

no 1
Häromdagen bestämde jag mig för att åka tåg. Upp i bergen på de smalaste järnvägarna som tar en till de minsta orterna.


no 2
Första stoppet, var ändstationen. Där stannade jag upp och vandrade upp på ett berg. På berget fanns en otrolig utsikt.


no 3
Hittade ett par vårtecken uppe på berget.


no 4
Där tåget hade stannat gick även ett annat tåg, dock väldigt sällan, men det gick åt fortsatt riktning, så jag hoppade på det och tog mig vidare. Där jag åkte hade det snöat och bergen blev högre.


no 5
Efter en stund kom tåget fram på andra sidan bergen och en ny dal öppnades.


no 6
Sen kom en ännu större dal fram.


no 7
Efter ytterligare ett tågbyte kom jag äntligen fram till staden jag ville till. Där sålde dom böcker på en marknad


no 8
De hade även massa vackra skyltfönster och härliga butiker.


no 9

Såklart hade staden en domkyrka i den finaste marmor från trakten.

Sen åkte jag hem mot Bologna, och dagens äventyr var till ända.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Gud vad vackert....men du missade en sak. Intresserad guide som jag är så vill jag så gärna veta vart du egentligen har varit. Vad hette staden som du till slut kom fram till?

2007-02-01 @ 21:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback