Mitt kvarter

Nu har jag äntligen kommit på plats, alla väskor är här, mitt rum är i ordning, fram tills i vår har jag ett stort rum helt för mig själv.

Nu är det även så att rummet inte ligger i utkanten av Bologna. Varför bo där när man kan bo mitt i stan?

Precis, mitt i stan, nära Piazza Maggiore, där det gamla romerska forum låg en gång i tiden. Där bor jag i en gränd där de säljer grönsaker, fisk, kött, och frukt. Allt sker precis utanför min dörr. Aromerna som jag inandas varje gång jag går ut genom porten ger mig glädje, en glädje jag inte känt på länge, att få bo mitt i stan där allt händer, i närheten ligger alla coola affärer och barer. På min joggingrunda passerar jag förutom matstånden även Giorgio Armani, Hermes, Gucci osv.

Ja där bor jag, bara ett stenkast från vad som skulle bli en kyrka större än den i Vatikanen, men så satte någon stopp för bygget och kyrkan blev bara lagom enorm.

Skulle kunna göra en enorm lista på allt som finns i mitt kvarter. Men nöjer mig med att smått beskriva omgivningen och visa bilderna. Mysigt va?

mitt kvarter 5mitt kvarter 4mitt kvarter 3mitt kvarter 2mitt kvarter 1


Kommentarer
Postat av: Ida

Det ser underbart ut!!! =) Skönt att det har ordnat sig bra med väskor och allt... Kram kram

2007-01-18 @ 18:47:04
Postat av: citronmuffin

där har jag varit! haha. puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback