Italienska killar

mac

Min mamma sa till mig: "De är snygga att kolla på men räkna inte med att få ut så mycket mera än det."

Hon är inte så dum hon inte. Men killen på bilden ovanför brevid mig, jag är den blonda, han är verkligen sig själv, och just så som han betedde sig hittade jag inte mycket av i "macho-italien". Där de flesta går omkring och försöker spela en roll, spela en person som de inte är. Men han ovanför är sitt lilla jag. Därför blir han min stora italienska idol. Helt okänd för omvärlden och italienare men ändå helt unik eftersom Han är sig själv!

Italien är fullt av låtsas och fejk. Det finns ju en anledning till att alla som har pälsjackor går omkring med dom fast det är 10-15grader varmt. De vill se ut som något som de inte är, för i Italien handlar allt om att synas och att vara, spelar sen ingen roll om du verkligen är det eller ej, bara du kör den extrema stilen.
pengar spenderas på dyra kläder och dyra bilar och prylar, därför bor medelmannen hemma tills han är runt 30-35 år, och medelkvinnan till 27års ålder. Pengarna går till annat än vad vi svenskar lägger pengar på.

Som en italiensk bekant sa till mig: "om du vill vara dig själv så åk någon annanstans."

Kommentarer
Postat av: Barth

Asså, jag har inte så mycket emot att se folk äta men hon var liksom ett montage i en film där man ser snabba klipp på folks munnar som äter och hör gojsiga ljud *ryser*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback