Nostalgi

via emilia
Via Emilia

San Luca
San Luca


piazza maggiore
Piazza Maggiore

il doumo
Doumen

Denna dag då dess kort togs var det ovanligt soligt och dimmfritt. Men ändå är det nostalgi, det var ju inte vardagen, men det var så jag vill minnas min gamla hemstad.
Sista bilden kan man se huset där jag bodde, med arkitekten och konstkonservatorn.
Alla mysiga stunder, all längtan efter Svergie, eller snarare mina nära och kära.

Italienare hälsar alltid i hand på nya människor de träffar och presenterar sig med att ta i hand, sen har de en förmåga de förmodligen har lärt sig med modersmjölken att alltid komma ihåg vem man är och vad man heter. Jag fick aldrig lära mig det, det går in och kommer ut lika snabbt, kanske det går att öva upp någon dag.
Här i Svergie och man går på en fest hälsar den som kommer in sis INTE på folket runtomkring, det är mer regel än undantag.
Är vi snobbiga, eller dåliga i uppförande? eller har våra mammor aldrig lärt oss hur vi ska vara inställsamma för att få vår vilja igenom? Italienare har förmodligen rekord på att manipulera, alla gör det och det är helt okey.

Se kontrasterna och avgör vad som är favoriten.

Kommentarer
Postat av: Matilda

åhh nostalgi från min sida med, vad vacker staden ser ut såhär uppifrån!
Vi måste åka tillbaka en dag och gå på cassero, alto tasso, makondo osv.. det måste vi. Sen måste du hälsa på mig i syditalien och uppleva den delen, du förstår inte vilka restauranger som finns där!
Kramar från Stockholm, baci

2007-06-28 @ 01:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback