Shopping

Idag har jag kòpt 4kilo mandariner, det àr sàsong nu och jag pressar min egna juice av dom, hoppas dom ràcker hela helgen och inte tar slut.
Var pè esselunga och kòpte min efterlàngtade cavolo nero som jag ska gòra en gratàng pà nàgongàng i helgen.
Att ta sig ut till esselunga var ett àventyr, tog fel buss och fick gà mitt ute i fòrorten fòr att komma ràtt, men hittade till slut stans stòrsta supermercato, annars brukar jag handla inne i staden marknad men fòr tvàttmedel etc àr det billigast pà esselunga, det skiljer flera euro och det kan vara vàrt att àka lite fel och ta den lilla tiden pà sig. Kòpte dessutom tvà filmer, per imparare la lingua italiana. Filmerna var ocksà flera  euro billigare àn i stan. àh vad jag gillar esselunga.


Fòresten, kan man vara kàr i sina egna kànslor òver Bologna? allt man saknat, kommer sakna etc?

Idag tog jag aperitivo med Sandra, det var kul att tràffa henne igen, fin mànniska.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback