Matilda

image156
Fotograf. Niccoló

Hemma igen efter lite mera än 1 dygn i Stockholm. Började med att starta hemifrån tidigt, och sen möta upp Anna vid stationen, gå och kolla på glasögon till mig, det tar mig ungefär 2 år att hitta nya och jag spenderar enorm tid att hitta rätt som Anna fick uppleva, sen lunch på kulturhuset och så en liten tur, mycket minnen kommer upp och bara glada minnen av att umgås med Anna, på eftermiddagen tog jag mina väskor som jag snällt hade fått låta ligga hos Anna och gick de drygt 200metrarna hem till Matilda, två kompisar som bor så nära varandra är fantastiskt eftersom jag inte är i Stockholm så ofta och gärna vill träffa dom båda när jag väl är där.
Jag och Matilda började planera kvällen, middag skulle det bli, jag hade med mig pecorino di Pienza, 2flaskor chianti och lite aperol och mousserande vin att göra aperitivo Spritz på, underbar middag blev det och Matildas lägenhetskompis kom hem och fick smacka på vår utmärkta pasta carbonara, klart att kvällen skulle gå i italienskt tecken, vi skulle ju fira vår resa dit i november, efteråt hamnade vi på releaseparty av Miss Li's nya skiva och så fick vi hälsa på artisten, hon är lika trevlig som hon ser ut att vara.
Sen hamnade vi på Berlin och där var typ alla bögar utom Matilda.
Hem kom vi sent efter att jag lurat mig själv att äta en korv, typisk mat man känner för efter att ha druckit rätt bra.
Dagen efter gick vi mest och letade efter böcker som inte fanns i någon av de största bokhandlarna.

Hade en helt underbar minisemester i Stockholm, vill tillbaka!

Föresten så var Miss Li's nya skiva jättebra, fast det tyckte inte DN idag.

Kommentarer
Postat av: kulturtanten

en bild på mig, ser man på! snart bär det iväg... läängtar!

2007-10-29 @ 22:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback