Mina rosa flamingoblommor

flamingo

Jag har köpt med två blomkrukor fyllda med dessa underbara rosa blommor. Blommar ofta, dör nästan aldrig och är kraftiga och vackra, men så kostade dom en del. Hur många yngre män 23 år köper blommor för nästan 400kr en tidig fredagseftermiddag på måfå för att dom var vackra...
Nu har dom flyttat in och jag hoppas dom stannar i många år framöver, de är mina sambos.

Universitetet börjar ta sig, jag har nog fått fakta uppsmällt i ansiktet, det är matematik som gäller det kommande halvåret, men kanske det är roliga matematik. har inte fått det klart framför mig. Dessutom så har jag bokat in en mattelärare som kommunen ställer upp med nästa vecka så ska jag och två till från min klass gå ingenom lite av derivator och ekvationer och sådant som vi förväntas kunna men som inte riktigt har fastnat kvar och som vi måste kunna för att klara av kursen.

Medan jag försöker finna studiero är jag ute och shoppar rosa blommor. det är ju bättre än att sitta hemma och vänta. Plugga ändå bäst på eftermiddagar och kvällar. Morgonen är till för annat, sova, städa eller gå en promenad.

Min iver att få allt att fungera gör att jag ibland tror att ingenting kommer fungera. Men när jag tänker på hur många veckor vi har på oss att lära oss det som vi blir lärda och sagda att vi ska kunna så verkar det trots allt helt i sin ordning.
Har lovat mig själv att aldrig stanna om jag vantrivs och känner att jag mår dåligt, så som när jag stannade på den där skolan i england för många år sedan och verkligen inte trivdes men stannade ändå där 6 månader för att jag var rädd för att lämna skiten. Men kommer aldrig utsätta mig för liknande igen och det bör egentligen inte göra och ingen bör pressa någon att stanna där man vantrivs heller. Vi måste få vara fria människor!

Helgen blir plugg och lugna stunder, gärna en promenad och är det någon som har vägarna förbi Örebro så säg  till så tar vi en promenad.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Fin fina blommor! Kanske skulle prova dem här hemma om du säger att de är svåra att ta död på ;-p Nästan alla våra gamla krukväxter har eller håller nämligen på att tuppa av här i Lund, inte roligt. Har drivit upp en minitini julblomma från nästan noll till 1 meter i ca 2 år - nu = DÖD!!! Irriterande!
Kram!

Btw, börjar jobba i Löddeköpinge på onsdag :-)

Postat av: Anne

Oh !! Flamingos !! Surfade på flamingos och hur man sköter dem och hittade dig. Jag brukar köpa blommor för mina sista slantar :) så du är inte ensam flowerboy! Så du säger att dom är hållbara, toppen, precis vad jag behöver ! Trevlig helg !

2008-10-03 @ 23:08:10
URL: http://visinadafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback