Dinkelbrödet



Gjorde surdeg igår och idag blev det bröd. Små dinkelbullar kryddade med anis.
Denna gång jäste degen perfekt, har kommit på vad som passar, balans är väl det viktigaste, men kanske också det svåraste. Men denna gång blev dem sådär luftiga och med en lagom hård skorpa som jag vill ha dom. ´
De flesta kommer frysas in tills senare i höst då jag inte har bröd hemma, fast jag tror att jag i forttsättningen kommer baka eget bröd och sluta köpa, smakar ju så mycket bättre med egenbakat! Kravmärkta ingredientser behöver jag väl inte ens nämna att det var?

Kommentarer
Postat av: Calle

Det ser smaskens ut!

Postat av: Camilla

Nu när jag vet detta så kommer jag gärna förbi på fika med macka och te när som helst ;)

2009-08-18 @ 23:46:35
Postat av: sandra

jag vill ha!!!

2009-08-21 @ 18:38:45
URL: http://blog.sandrahansson.com/
Postat av: gaffan

Vilken idyll med den blommiga tapeten i bakgrunden!

2009-08-23 @ 19:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback