En kirurg och en reseledare


Lauren och jag

Äntligen skickade hon bilden från vår middag i London, efter en flaska vin och en varsin supergod pizza och efter min ansiktsbehandling såg vi ut sähär. Rödmosig som vanligt med lite mer än vanligt efter behandlingen och rödvinet.
Lauren gillar att åka skidor och hon kommer nog hit i  vinter så ska vi dra upp till fjällen ett par dagar. Rödvinet lär flöda, kirurger och reseledare jobbar ungefär lika mycket och dricker nog lika mycket, men lönen är kanske inte lika tyvärr.

Ikväll ska jag bjuda en kompis på Haggis och specialdricka därtill men just nu gör jag köttfärssås eller snarare RAGÚ för att inte förväxla det med svensk köttfärssås, den ska stå i kylen och imorgon ska den kokas igen och sen är den redo att användas eller frysas ned för att bli snabbmat i höst. Kan även göra lasagne på den, tror Caroline ska få det imorgon på sin födelsedag, en äkta italiensk lasagne, lagad med förberedelse och kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback