Italien, när du får oväntat besök


Bolognas matgränder

Hur kul är det inte, sitter på facebook och så skriver en kompis från Bologna som jag just satt och tänkte på när det egentligen var han skulle komma till Sverige... han sitter i Stockholm och väntar på bättre tider och har just bestämt sig för att åka och hälsa på mig om jag har tid. Självklart har jag tid för honom, 2 år sedan vi sågs och satt och drack vin på en vinbar på en mörk gata i Bologna mitt i den fuktiga kalla norditalienska vintern.
Det är så kul med italienare, deras spontanitet och bestämdhet på samma gång.. hur många svenska känner ni som skulle sitta 4 timmar på tåg fram och tillbaka för att ta sig till Örebro för en fika och en eftermiddagspromenad? Detta hände även i april då två andra italienska kompisar var i Stockholm, dom kom för lite lunch och så åkte dom tillbaka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback