Jag kan laga mat


Lördag kväll kl 19
Middagen är serverad, jag säger till min gäst att vänta medan jag tar ett kort på maten,  det måste dokumenteras.
Svamparna plockade i kilsbergen av mig och Ida tidigare under dagen.
Det blev rosmarinpotatis till köttet. Köttet stektes först i smör och olivolja, saltades och pepprades och när det var klart tog jag upp köttet och la in det i ugnen som var varm, sen hällde jag på vitt vin i stekpannan och lite buljong och så i med kantarellerna och lät detta koka upp tills såsen var reducerad... så i med köttet igen och låta såsen koka in i köttet. Klart att servera, passar utmärkt med rödvin från palazzo bandino, Toscana.

Kommentarer
Postat av: Ida

Mums vad gott!

2009-08-16 @ 10:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback