ÖL - en historia


Från höger till vänster = gott
Tänk vad jag gillar Ale, ölen som inte alls är kall, inte har mycket till kolsyra och som pumpas upp från källaren. Starkare svagdricka med perfektion, i inget annat land är pubarna så genuina och serverar så god öl som i förenade kungariket britannien, inte skulle dom få för sig att späda ut ölen med vatten och sälja den för 24 kronor stor stark, 04liter som på frimis i vintras...
För det första borde vi ha ett system där en stor stark är en halv liter volym och inte utspädd med kranvatten för att kunna säljas billigare... liksom åldersdiskrimineringen då det yngre paret skulle gå in på Harrys i Örebro men nekades då det var 21 års gräns dom 20 år gamla, killen efter dom i kön tillhörde bögeliten och kom in trots att han var 20 år...
Sådant gör mig riktigt trött, låt alla vara välkomna, en pub där ölen smakar bra och alla är välkomna skulle jag vilja ha, och helst där ölen kostar 30-40 kronor per pint, och då är jävlar i mig inte en pint 0.4 liter inte utan en pint är en pint.

Fan va sugen jag blev på öl nu, får öppna mig en flaska belgiskt som jag fick på musselrestaurangen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback