April - juli 2009



Åka minitåg måste man göra i dett lilla Furstemdömet.....




Liechtenstein. Där största huset, till vänster i bild,ägs av fursten Hans Adam II och vinet han gör kostar 150kr för en flaska.
Sen tar man minitåget till den fantastiska staden...........



Paris. Där jag kollade ett nytt kvarter som jag inte besökt tidigare.

För att komplicera detta åker man återigen från Paris till Alperna och.........



Lugano där man kan bestiga San Salvatore (med hjälp av bergbana såklart) 600meter i fallhöjd till sjön. Det är 2 gånger Eiffeltornet som känns som en pyttestaty brevid detta berg.
Från Lugano är det inte lång till Bergamo men jag åkte hemåt innan jag kom dit...



I Bergamo var det varmt, 35 grader och alla var trötta men jag gick trots det upp i ett torn för att beskåda utsikten och för att kunna ta en fin bild.

När man kommer hem från...............




Skottland och alla är nöjda är det bussfoto i gruppen
men bilden nedanför visar en händelse före ovanstående bild, en härlig dag i Highlands på min födelsedag.




Dock började resanorna i år med Italien över alperna med denna vackra bild tagen en tidig morgon på väg hem från....



Toscana där det finns en kärleksgata.

toscana


Vill avsluta med att säga att det varit otroligt lärorikt och trevligt på alla dessa resor, fick även 12 dagar hemma som snart kommit till ända men om cirka 18 dagar väntar åter några dagar ledigt för att vila och slappa och träffa vänner och familj igen.

Kommentarer
Postat av: magnus

Fina bilder som gör mig så sugen att komma ut och resa. TA MIG MED!!!

2009-07-16 @ 00:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback