på väg till London

Sitter på tåget till London, fast snarare på ett tåg till Malmö, där blir det övernattning för imorgon blir det direktbuss till London dit vi anländer måndag morgon och börjar dagen med en stadsrundtur.
Kommer vara lagoom trött när vi är framme men det är alltid kul att få komma till London.

Tåget till Malmö svänger otroligt mycket och det är mörkt ute. Dessa två kombinationer gör att jag mår illa, att sitta och skriva just nu får mig att må jätteilla men jag kämpar på, övertalar mig själv att det bara är inbillning. jag åker båt och buss, mest buss tusentals mil varje år så hur kommer det sig att jag inte är van vid att det svänger.

I förmiddags var jag och Robin ute och gick en lång promenad i regnet. Det är fördelen med att inte åka buss ner till Malmö för då hade hela dagen gått åt till bussåkandet, tåget är otroligt snabbt, snabbare än bilen och flyget. I alla fall om man räknar med tid till och från flygplats plus väntetid. Det tar ju bara 4.5 timme från Örebro till Malmö och det är väl nästan 55-60mil.

Sitter i första klass för andra  klass kostade dubbla priset, här finns inga barn som skriker eller lyssnar på tom & jerry på bärbar DVD som på resan mellan Örebro och Mjölby, jag var sååå nära att säga till pappan att kanske sänka  ljudet på filmen.

Ha en bra vecka, jag ska ha det förbannat bra i London

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag trodde du hade gjort din sista resa? ;)

2009-11-06 @ 19:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback