Bussresans geografi

Idag på bussen så vräker sig en riktigt tjock kille och sätter sig brevid mig, kliver både på min fot och pressar in mig mot väggen, han hade varit på willys och handlat lite, tar upp sin matkasse och ur den en godispåse...

 Tänk att få unna sig lite godis efter en sådan bedrift som att handla på affären...

En sådan grabb som han borde verkligen tänka sig för, först och främst genom att inte pressa in andra i bussväggen men också genom att inte vräka i sig en påse godis, antagligen gör han det oftare än jag vill veta.

För att komma bort från verkligheten så satte jag på absolute italia på högsta volym i min ipod, skit samma om han stördes av hög volym, uppenbarligen lika litet hans problem som det var mitt problem att jag pressades mot väggen.

Jag kände mig under press, han skulle bara veta hur det känns att pressas mot en vägg av en kille i hans kaliber. Förespråkar inte något slags ideal om tjock eller smal eller det perfekta. Vi ser alla olika ut och jag är verkligen inte smalaste killen på bussen, efter alla resor har det blivit på tok för mycket godheter som frestat mig att äta och dricka gott, men jag är medveten om det och har senaste åren blivit mer eftertänksam och insett farorna med att inte bry sig om vad man stoppar i sig eller att inte träna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback