Att planera en visitation

Espresso 10 kr, billigt tänkte jag och tog möjligheten att köpa en sådan samt få ett glas vatten till denna. Måste ha vatten och vill inte betala närmare 30 kr för en halvliter och tänkte nu att jag skulle vara lite smart och ekonomisk. Expediten frågar "enkel eller dubbel" jag tänker " billigaste måste vara enkel" så det blev en enkel. Får sörjan i en pappmugg, genog tänkte jag, dom har ju porslinskoppar så jag ber om detta samt ett glas vatten. Efter detta kollar inte ens expediten/baristan på mig.

Varför får jag så många gånger i Sverige en känsla av att jag är ivägen, att jag är jobbig. Det handlar inte om att folk berättar för en, utan att suckar, pustar och stön samt ignorering ger en känsla av att jag har varit otroligt jobbig. Jag tycker jag inte är så fruktansvärd jobbig som ber om att få dricka ur porslin. Eller?
Eftersom jag själv har jobbat inom service så vet jag att man nästan aldrig får göra att kunden känner sig som ett hinder eller problem. Endast då kunden verkligen är ett problem för dig själv eller andra kunder kan du påtala detta. Tills dess är det bara bita ihop eller byta jobb!!
Samma sak gäller ju säkerhetskontrollen i Sverige, stressmoment, och vakter som får en att känna sig som om man vore i vägen. Det enda jag kan roa mig med är att glömma skärpet på så det piper i kontrollen och så jag får visiteras lite, haha, vad gör man inte för lite närkontakt. Uppmärksamhet tack! :)
Så nu ska jag till ett land där man som kund sällan känner sig dum eller i vägen.

Kommentarer
Postat av: Karel

Det stämmer att en kund i Kanada är heligt!

2012-01-15 @ 11:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback