Kanadensiska brandalarm

Nu går dom igen, brandalarmen. Denna gång på andra sidan gatan. I en timme spärras huset av, folk måste ut, detta på grund av det överkänsliga automatiska brandlarmet sätts igång så fort man steker något. Även i vårt hem har det gått av två gånger denna vecka. Första gången för att jag stekte en köttbit på brännande värm, andra gången för att vi grillade kyckling inomhus, kan man inte få grilla inomhus? Ser ni grillen så förstår ni, den är en väldigt bra sådan, inte värre än en brödrost. Jag ser framför mig hur vi tvingas ut i -30 grader för att någon kokade potatis om två veckor...
För er som läser detta och bodde i Yamnuska, ni hade ju ett brandlarm i veckan, ni förstår vad jag pratar om, i mitt residence hade vi ju bara tre brandlarm under terminen, det är ju lite i förhållande till er. Hoppas dock slippa springa 7 våningar ner i kallingar för lite kokt potatis.
Det jag egentligen vill veta är varför dom kanadensiska brandalarmen verkar vara så mycket känsligare än de svenska brandalarmen?

Kommentarer
Postat av: sandra

sötnos! har du flyttat till canada, din galning? det är JÄTTEkallt där! haha. förresten hittar jag inte dig på fb. hjälp! och hur länge stannar du i canada? PUSS!

2012-01-31 @ 23:52:10
Postat av: Calle

Sandra, jag har också letat efter dig, på facebook och bloggar, hittade en blogg men den var stängd och man skulle kontakta admin. för att få tillgång till dig. På facebook heter jag "Carl Ceder (Calle)" och har en stor fluffig pälshatt.. ska göra det möjligt för dig att lägga till mig, tror jag har spärrat den funktionen. Miss you darling! Mer snack får vi göra då inte alla kan läsa. PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback