kinesiskt nyår

hot pot
Bara att lägga i det man önskar och ta upp det efter ett par minuter, väldigt spännande sätt att äta
Lax, ankfot och shiitakesvamp fyllt med kött
Det är kinesiskt nyår denna helg, drakens år kommer och kaninens år tar slut. Firar gör man med nära och kära ungefär som västvärlden firar sin jul. Jag blev dock bjuden på middag för att fira det nya året tillsammans med en kinesiskt familj, tänk vilket privelegium. Alltså jag och 4 kinseser och gryten i mitten, det var en upplevelse som jag nog aldrig skulle ha fått i Sverige. Jag älskar att Kanada och Calgary är så varierat i befolkningssammansättningen.

Kommentarer
Postat av: sanna

guuuu så trevligt,var de gott?

2012-01-23 @ 00:01:14
Postat av: Calle

Oh det var jättetrevligt, väldigt spännande att prova allt. Det goaste var nog faktiskt räkorna och nudelsvampen(!?, som inte är med på bild) ankfötter var verkligen så äckligt som man kan tro, brosk. tänkte att Anna Anaka skulle nog ha gillat att äta dessa broskbitar.. men jag svalde foten och kommer nog aldrig mer att äta det igen.

Postat av: Jenny

Vad spännande! Det såg väldigt fräsh ut också! Kram

2012-01-23 @ 07:04:34
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback