Köttsugen

Jag kunde inte hålla mig längre, COOP downtown har kött som hängmörats i affären i 20 dagar. Det hänger där och se riktigt läckert ut. Jag var tvungen att köpa mig en bit. Se på den så fin den är. Jag stekte köttet, på hög värme och med lite fett, det vällde rök ut stekpannan men vår fläkt är stark, surrar ordentligt i alla fall, så jag tänkte att det måste vara lugnt. Men när jag väl stängde av stekpannan och började förbereda mig på att äta min köttbit då startade brandalarmet. Högt, skrikande, jag får panik. Tänker mig att nu går väl hela husets brandalarm av, försöker öppna dörren till balkongen, men eftersom jag inte öppnat den tidigare och konstruktionen inte är som jag är van vid fick jag inte upp dörren. Tur att jag bor med någon som vet. Tydligen måste brandalarmet gå i minst 1 minut innan hela husets alarm går av. Kanadensare och deras brandalarm. Visst är det bra med brandalarm men måste dom vara så känsliga?
Hur som helst, köttet smakade underbart, kommer köpa det fler gånger, men då ska jag steka med balkongdörren öppen.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Calle, the chef! Jag lovade mormor att säga till dig att du ska ha ordning i köket :)

2012-01-26 @ 22:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback